24.10.2024 08:00

24.10.2024 08:00

Zobrazuji všechny 2 výsledky

  • Část ML_Řízení zachování letové způsobilosti lehkých letadel

    Vstupní předpoklad:

    Obecná orientace v problematice civilního letectví, zachování letové způsobilosti a údržby letadel.

    Cílová skupina:

    Pracovníci organizací oprávněných podle Části CAMO, nebo Části CAO (odpovědní vedoucí, vedoucí řízení zachování letové způsobilosti, řízení bezpečnosti / kvality, resp. sledování shody, pracovníci kontroly letové způsobilosti, auditoři) zabývající se jinými než složitými letouny s MTOM do 2730 kg, nebo vrtulníky s MTOM do 1200 kg, nebo dalšími letadly ELA2 (kluzáky, motorovými kluzáky, balóny, vzducholoděmi),  pracovníci příslušných úřadů zabývající se dozorem nad organizacemi řízení zachování letové způsobilosti a údržby a též nad způsobilostí lehkých letadel, jak je uvedeno výše.

    Obsah kurzu:

    V jednodenním kurzu bude předneseno znění Přílohy Vb k Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 – Části ML společně s odpovídajícími AMC (přijatelnými způsoby průkazu) a GM (poradními materiály), které od 24.3.2020 stanoví pravidla pro zachování letové způsobilosti lehkých letadel mimo obchodní dopravu a jejich letadlových celků. Dále budou uvedeny postupy kontroly letové způsobilosti a podmínky pro vydání povolení k letu pro tato letadla.

    Bude představen aktuální stav Základního nařízení EU (= Nařízení Parlamentu a Rady (EU) č. 2018/1139 z 4.7.2018) a Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 z 26.11.2014 se zvýrazněním změn, k nimž došlo od roku 2019, přechod dříve oprávněných organizací na současně platné podmínky a základní informace o dalších nařízeních EU v oblasti civilního letectví.

    Budou prezentovány zkušenosti získané při řízení zachování letové způsobilosti i údržbě letadel a další perspektiva oprávněných organizací.

    Lektor: Ing. Tomáš Müller

    Po vystudování FSI ČVUT v Praze pracoval u firem Letov a AERO Vodochody při vývoji a certifikaci letounu L-59, UL letounů Sluka a Nova a při technické podpoře provozu letounů starších verzí L-39 zahraničních provozovatelů. Od r. 2007 byl inspektorem Úřadu pro civilní letectví ČR, dozoroval organizace údržby a řízení zachování letové způsobilosti a působil také v inspekčních týmech agentury EASA až do r. 2020, kdy odešel do důchodu.

    Od r. 1974 dosud aktivně létá v Aeroklubu Praha Letňany jako pilot a instruktor a pracoval tam také jako technik údržby, řízení zachování a kontroly letové způsobilosti. V Aeroklubu i v leteckých školách působí jako lektor teoretického výcviku pilotů. Od r. 2012 vede kurzy pro pracovníky civilního letectví zaměřené na Nařízení EU v oblasti údržby a řízení zachování letové způsobilosti letadel.

    Select options
  • Problematika ESG a sdílení zkušeností aneb ESG racionálně

    • Proč zpracovat ESG report
    • Jak na sběr dat a jejich transparentnost
    • Strategie a závazky pro zlepšení
    • Kdy využít „obecně dostupných“ uhlíkových kalkulaček a kdy mít specifická data
    • Dvojí materialita/významnost – co brát v úvahu a cesta k určení
    • Scope 1, 2, 3 – dobře komunikovat enviromentální důsledky svého podnikání
    • Bankovního financování ve vztahu k ESG reportu
    Select options