Vstupní předpoklad:
Obecná orientace v problematice civilního letectví, zachování letové způsobilosti a údržby letadel. Cílová skupina: Pracovníci organizací oprávněných podle Části CAMO, nebo Části CAO (odpovědní vedoucí, vedoucí řízení zachování letové způsobilosti, řízení bezpečnosti / kvality, resp. sledování shody, pracovníci kontroly letové způsobilosti, auditoři) zabývající se jinými než složitými letouny s MTOM do 2730 kg, nebo vrtulníky s MTOM do 1200 kg, nebo dalšími letadly ELA2 (kluzáky, motorovými kluzáky, balóny, vzducholoděmi), pracovníci příslušných úřadů zabývající se dozorem nad organizacemi řízení zachování letové způsobilosti a údržby a též nad způsobilostí lehkých letadel, jak je uvedeno výše. Obsah kurzu: V jednodenním kurzu bude předneseno znění Přílohy Vb k Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 – Části ML společně s odpovídajícími AMC (přijatelnými způsoby průkazu) a GM (poradními materiály), které od 24.3.2020 stanoví pravidla pro zachování letové způsobilosti lehkých letadel mimo obchodní dopravu a jejich letadlových celků. Dále budou uvedeny postupy kontroly letové způsobilosti a podmínky pro vydání povolení k letu pro tato letadla. Bude představen aktuální stav Základního nařízení EU (= Nařízení Parlamentu a Rady (EU) č. 2018/1139 z 4.7.2018) a Nařízení Komise (EU) č. 1321/2014 z 26.11.2014 se zvýrazněním změn, k nimž došlo od roku 2019, přechod dříve oprávněných organizací na současně platné podmínky a základní informace o dalších nařízeních EU v oblasti civilního letectví. Budou prezentovány zkušenosti získané při řízení zachování letové způsobilosti i údržbě letadel a další perspektiva oprávněných organizací. Lektor: Ing. Tomáš Müller Po vystudování FSI ČVUT v Praze pracoval u firem Letov a AERO Vodochody při vývoji a certifikaci letounu L-59, UL letounů Sluka a Nova a při technické podpoře provozu letounů starších verzí L-39 zahraničních provozovatelů. Od r. 2007 byl inspektorem Úřadu pro civilní letectví ČR, dozoroval organizace údržby a řízení zachování letové způsobilosti a působil také v inspekčních týmech agentury EASA až do r. 2020, kdy odešel do důchodu. |
Od r. 1974 dosud aktivně létá v Aeroklubu Praha Letňany jako pilot a instruktor a pracoval tam také jako technik údržby, řízení zachování a kontroly letové způsobilosti. V Aeroklubu i v leteckých školách působí jako lektor teoretického výcviku pilotů. Od r. 2012 vede kurzy pro pracovníky civilního letectví zaměřené na Nařízení EU v oblasti údržby a řízení zachování letové způsobilosti letadel.